Jelek, amikre érdemes odafigyelni nagycsoportos óvodás korban:

  • ügyetlenség kis - és nagymozgás területén
  • kézügyesség fejletlensége
  • helytelen ceruzafogás
  • erős nyomaték,(„vésés”), ceruzahasználatkor
  • időbeli-, térbeli tájékozódás zavara (napszakok, évszakok, alatt-fölött-mögött stb.)
  • általános tájékozódás zavara
  • sorrendiség zavara
  • auditív-, vizuális észlelés, emlékezet zavara
  • beszédértés-, beszédészlelés zavara
  • gyenge/ hiányos szókincs
  • rövid ideig tartó figyelem és koncentráció hiánya
  • megkésett beszédfejlődés, beszédértés zavara (helytelen artikuláció, hangképzés)
  • szám- és mennyiségfogalom kialakulásának hiánya 6-os számkörben (több-kevesebb fogalmak)
  • jobb/ bal differenciálásának/ dominanciájának zavara, tévesztése, hiánya

Jelek, amikre érdemes odafigyelni kisiskolás korban:

  • gondolkodási műveletek fejletlensége (analízis, szintézis, összehasonlítás, elvonatkoztatás, következtetés)
  • betűtévesztések, betűcserék
  • lassú, akadozó olvasás
  • szövegértési, szövegfeldolgozási nehézségek
  • rossz időérzék, tájékozódás (térben, síkban, időben), sorrendiség
  • szám-és mennyiségfogalom zavara 10-es, 20-as, 100-as számkörben
  • alapvető matematikai műveletek elvégzésének nehézségei (pótlás, bontás, tízes átlépése, szorzás, osztás)
  • szöveges feladatok értelmezésének nehézségei
  • rendezetlen írás, rossz vonalvezetés (helytelen ceruzafogás, erős nyomaték)
  • betűkihagyás, betűtévesztés írás közben (tükörírás)
  • gyenge helyesírási készség
  • rövid/ hosszú hangok/ betűk differenciálásának zavara írás közben
  • figyelem tartósságának ( koncentráció) hiánya
  • érdektelenség, motiváció hiánya különböző tevékenységek iránt
  • teljesítményszorongás
  • „tantárgy-fóbia”

Jelentkezés